حادثه ۱۱ سپتامبر
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

در تاریخ یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی یکی از جنجالی ترین و مهمترین حوادث جهان در کشور آمریکا به وقوع پیوست که معادلات و مناسبات روابط بین الملل در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و… را دستخوش تحولات عمده‌ای کرد.

در این روز ۴ فروند هواپیمای مسافری که از بوستون، لس آنجلس و نیوجرسی به مقصد ۴ شهر مختلف در حرکت بودند، در یک زمان ربوده شدند و به مقصد کاخ سفید و پنتاگون که نماد قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی ایالات متحده امریکا بود پرواز کردند، نخستین هواپیما در ساعت ۸:۴۵ صبح خود را به یکی از برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی کوبید و وارد طبقه ۷۳ آن شد و هواپیمای دوم کمتر از ۲۰ دقیقه بعد خود را به ساختمان دیگر زد و پس از مدت کوتاهی برجهای دوقلو ۱۱۸ طبقه‌ای با ارتفاع ۴۱۰ متر در مقابل چشم همگان فرو ریختند.

در همین زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا در محلی بود که همگان را به یاد عطوفت و مهربانی می انداخت، او در این ساعت در مدرسه‌ای و در جمع دانش آموزان دبستانی در حال گفتگو بود، جایی که هیچ کسی به نقشه های شوم و اربابان صهیونیستش شک نکند و او را در حالتی صلح طلب و معصومانه به نمایش بگذارد.

 

ریشه ها و عوامل ۱۱ سپتامبر

در آستانه چهارمین سالگرد حادثه «۱۱ سپتامبر» به منظور واکاوی و بررسی دقیق تر ریشه های این واقعه مهم و تأثیرات متنوع آن بر سطوح روابط بین الملل گفت وگویی کوتاه با چند نفر از کارشناسان انجام داده ایم که از نظر می گذرد: «پروفسور حمید مولانا» درباره پشت صحنه حادثه ۱۱ سپتامبر به خبرنگار ما می گوید: در هر صورت ما اگر پشت پرده ماجرای ۱۱ سپتامبر را نیز ببینیم ، در فهم اصل ماجراهای چهار سال گذشته تا به امروز که سالگرد آن حادثه است خیلی تفاوت نمی کند.

آمریکا و غرب هزاره سوم را با غرور تمام و در عین حال هراس مطلق آغاز کرده بودند، هراس از زلزله بزرگی که در خاورمیانه در حال تکوین بود و امواج آن با شدت تمام از کشوری به کشور دیگر سرایت می کرد. بلوک غرب درست آن هنگام که پروژه فروپاشی شوروی را تهیه و به تدریج عملیاتی می کرد با شوک انقلاب ایران و نهضت جهانی اسلام مواجه شد.

 

پیش بینی ۱۱ سپتامبر در قرآن !

همه دوستان حتما با چنین نوشته هایی در شبکه اینترنت روبرو شده اند:

أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَیْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْیَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۱۰۸) لاَ یَزَالُ بُنْیَانُهُمُ الَّذِی بَنَوْاْ رِیبَةً فِی قُلُوبِهِمْ إِلاَّ أَن تَقَطَّعَ قُلُوبُهُمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ (۱۰۹)

آیا کسی که اساس کار خود را بر پایه تقوای خدا و رضایت او گذاشته کارش بهتر است یا کسی که اساس کار خود را بر کنار پرتگاهی نهاده که در حال فروریختن است و با آن در آتش جهنم می‌افتد؟ و خدا مردم ستمگر را هدایت نمی کند. (۱۰۸)

بنایی که ساخته‌ اند همواره مایه تشویش در دلهایشان خواهد بود تا آن هنگام که دلهایشان تکه ‌تکه شود و خدا دانا و حکیم است(۱۰۹).

 

حملات ۱۱ سپتامبر چگونه رخ داد؟

حملات ۱۱ سپتامبر (که غالبا” به ۹/۱۱ که نهِ یازده خوانده می شود از آن یاد می شود) عبارت است از سلسله ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، توسط گروه القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست.

در صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند. برخورد یک هواپیمای مسافربری برخواسته از فرودگاه «بوستون» با طبقه‌ی هفتاد و پنجم ساختمان شمالی برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، دنیا را مات و مبهوت کرد. انفجارهای نیویورک آمریکا – در محله‌ منهتن – در ساعت ۴۵/۸ به وقت محلی (ساعت ۲۰/۱۷ به وقت تهران) در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) به وقوع پیوست. در حالیکه تعجب همراه با ترس همه را فرا گرفته بود، هواپیمای دوم در ساعت ۰۳/۹ به طبقه‌ شصتم برج جنوبی ساختمان‌های دوقلو اصابت کرد. وحشت آمریکا را فرا گرفته بود که هواپیمای سوم، بعد از گذشت ۳۵ دقیقه، ضلع‌ جنوبی پنتاگون را منهدم کرد. مدتی بعد اعلام شد که هواپیمای چهارم – که گویا قصد انهدام کاخ سفید یا کنگره‌ آمریکا را داشته است – در ساعت ۱۰ صبح در پنسلوانیا سقوط کرده است. این که نیروی هوایی آمریکا، آن را ساقط کرده بود یا عامل دیگر باعث سقوط شده بود، روشن نگردید.

 

دروغ های ۱۱ سپتامبر

روشنفکران حقیقت‌ یاب ۱۱ سپتامبر

اخیرا ۷۵ نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف آمریکا با اشاره به شواهدی که در تحقیقات خود جمع‌آوری کرده‌اند، اعلام کردند حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به نیویورک و واشنگتن، توطئه‌ کاخ سفید برای توجیه اشغال دیگر کشورهای نفت‌خیز بوده است. به اعتقاد آنها حملات به نیویورک و واشنگتن ” اقدامی داخلی” بود که برای توجیه حمله و اشغال کشورهای نفت‌خیز انجام شد.

غار نشینان خلبان

پرفسور استیون جونز، استاد فیزیک در یکی از دانشگاه‌های ایالت اوتاوا، و یکی از اعضای این گروه می‌گوید: ما باور نمی‌کنیم که این ۱۹ هواپیما‌ ربا و چند نفر دیگر در غارهای افغانستان به تنهایی این حملات را اجرا کرده‌اند. به امید خدا، ما نظریات رسمی مطرح شده را به چالش کشیده و آنان را به زیر خواهیم آورد.

 

سقوط غیر معمول

پرفسور جونز: امکان نداشت برج‌های دوقلو با برخورد دو هواپیمای مسافربری به این شکلی که دیدیم فرو بریزند. به گفته وی سوختن سوخت هواپیماهای جت دمای کافی برای ذوب کردن فولاد را تامین نمی‌کند و دود سفیدی که در اطراف این ساختمان ‌ها دیده شد نیز نشانه انفجار‌های کنترل شده برای فروریختن آنها است.

ذوب فلز با مواد منفجره

بررسی ساختار این ساختمان‌ها نشان داد آنها بر اثر مواد آتش‌زا که منجر به ذوب شدن فولادها شده است، ضعیف شده و سپس سقوط کرده‌اند.

 

زنده بودن هواپیما ربایان

“جیمز فتزر” استاد بازنشسته دانشگاه مینسوتا: برخی از هواپیما- ربایان هنوز زنده هستند.

و….


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:11سپتامبر, :: 22:43
وحید جنتی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.